Personvernerklæring
Informasjon om organsisasjoner og nettsidene våre
Vi kan endre denne personvernerklæringen når som helst ved å legge ut de endrede vilkårene på nettstedet. Alle endrede vilkår trer automatisk i kraft på datoen som fremsettes i personvernerklæringen som er lagt ut, med mindre annet er oppgitt.
Nettsteder som dekkes av denne personvernerklæringen
Denne personvernerklæringen gjelder for alle våre nettsteder og domener, inkludert alle regionale eller landsspesifikke nettsteder (samlet “nettstedene”). Nettstedene kan gi koblinger til tredjeparts nettsteder av praktiske årsaker og som informasjon for deg. Hvis du åpner disse koblingene vil du forlate nettstedene. Vi har ikke kontroll over slike nettsteder eller personvernerklæringene som kan avvike fra våre personvernpraksiser. Denne personvernerklæringen dekker ikke personopplysninger som du velger å gi til tredjeparter som ikke er tilknyttet oss. Vi kan verken overvåke eller kontrollere opplysningene som innhentes av slike nettsteder eller personvernpraksiser til en tredjepart og vi er ikke ansvarlig for deres praksis eller innholdet på nettsidene deres.
Informasjonstypene som vi henter inn og bruker
Nettsidene innhenter informasjon på en rekke måter og for en rekke formål som følger. Hvis du velger å registrere deg hos en av nettsidene for å motta oppdateringer fra oss vil du bli bedt om å oppgi kontakt opplysninger (navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, et unikt påloggingsnavn og passord) for å kunne administrere kontoen din og slik at du kan bruke Self Service-portalen vår. Vi bruker disse opplysningene i henhold til våre legitime bedriftsinteresser for å levere våre tjenester og/eller å kontakte deg om tjenestene på nettsiden vår som du har uttrykt interesse i.
Vi kan også bruke kontaktopplysningene dine til å sende deg informasjon om andre produktgrupper og tjenester, slik som møterom, virtuelle kontor, katastrofegjenoppretting, kontorer, samarbeid og medlemskap som er underlagt vår innhenting av ditt samtykke i henhold til gjeldende lovverk. Hvis du ikke ønsker å motta disse markedsføringsmeldingene på en pågående basis kan du be oss om å oppdatere preferansene dine (se utmeldingsdelen nedenfor). Du har også muligheten til å gi demografisk informasjon (slik som bedriftstype, størrelse på bedrift, plasseringer, osv.). Vi bruker denne demografiske informasjonen til å forstå behovene og interessene dine og til å gi deg en bedre personlig tilpasset opplevelse på nettsiden vår. Opplysningene brukes av gruppen til å behandle bestillingene dine, gjøre det mulig med deltakelse i kampanjer (underlagt markedsføringspreferansene dine) og slik at vi kan levere tjenester til deg.
Du kan bestille produkter eller tjenester, be om informasjon eller abonnere på markedsførings- eller støttemateriell via nettsidene. For å kjøpe et produkt eller en tjeneste fra oss vil vi be om bestemte opplysninger fra deg som vil brukes til formål for å utføre kontrakten. Du vil måtte oppgi kontaktopplysninger (slik som navn, e-postadresse og postadresse) og økonomiske opplysninger (slik som kredittkortnummer, fakturaadresse og utløpsdato). Økonomiske opplysninger som innhentes fra deg brukes kun til å fakturere deg for produktene og tjenestene som du har kjøpt.
Hvis vi innhenter kredittkortopplysninger fra deg vil vi bare bruke disse opplysningene til behandling av betaling og hindre svindel. Kredittkortopplysningene og andre sensitive personopplysninger brukes ikke for noe annet formål av gruppen uten ditt uttrykkelige samtykke. Vi beholder ikke kredittkortopplysningene etter behandling av en betaling med mindre du gir oss tillatelse til å lagre kredittkortopplysningene for fremtidige kjøp.
Nettisidene innhenter automatisk tekniske opplysninger om besøket ditt (slik som nettlesertype, Internett-leverandør, plattformtype, internettprotokoll (IP)-adresser, henvisende/utgående sider, operativsystem, dato-/tidsstempel). Vi samler disse opplysningene for rapportering om nettsidene for å kunne analysere trender, diagnostisere problemer med serveren og administrere nettsidene, for å spore brukerbevegelser og for å innhente bred demografisk informasjon. Se “Informasjonskapsler og andre digitale markører” nedenfor for mer informasjon.
Vi kan være påkrevd å dele informasjon med tredjeparter under gjeldende lov. Vi kan for eksempel være påkrevd å oppgi informasjon under en rettskjennelse, stevning eller rettsordre. I tillegg kan vi, i henhold til gjeldende lov, frivillig oppgi informasjon for å bistå i en strafferettslig etterforskning eller der det er nødvendig å oppgi informasjon for å beskytte våre systemer, vår virksomhet eller andres rettigheter.
Kommunikasjon
Hvis du ber om å abonnere på nyhetsbrevet vårt vil vi bruke navnet og e-postadressen din til å sende nyhetsbrevet til deg. Du kan melde deg på disse nyhetsbrevene fra oss på registreringssiden. Du kan melde deg ut når som helst (se utmeldingsdelen nedenfor).
Når det er nødvendig vil vi sende deg tjenesterelaterte kunngjøringer som ikke inkluderer markedsføringsinformasjon. Hvis du ikke ønsker å motta dem kan du deaktivere kontoen på nettsiden.
Merk at vi vil ikke utlevere e-postadressen til våre bedriftspartnere. Vi kan imidlertid sende deg tilbud på vegne av bedriftspartnerne våre – se “Informasjonstypene vi samler inn og bruker” ovenfor for mer informasjon. Du kan melde deg ut av å motta e-posttilbud fra oss som beskrevet nedenfor.
Deling av informasjon og overføring på tvers av grenser
Vi inngår kontrakter med tredjepartsleverandører for å levere komplette produkter og tjenester, samt kundeløsninger som beskrevet ovenfor. Disse tjenesteleverandørene kan endre seg eller vi kan inngå kontrakt med andre tjenesteleverandører for å kunne imøtekomme våre kunder bedre. Våre partnere kan levere tjenester til deg eller til dine lokale partnere og kan motta personopplysninger om deg. Hvis vi overfører personopplysningene dine til partnere eller tredjeparter krever vi at mottakerne av personopplysningene dine beskytter opplysningene ved hjelp av administrative, tekniske og sikkerhetsmessige prosedyrer, personopplysningene dine kan også være underlagt lovene i jurisdiksjonen som styrer vår partner eller tredjeparten.
Dine personopplysninger kan overføres på tvers av stats- og landsgrenser til våre partnerselskap for å levere våre tjenester til deg. Innbyggere i EØS og Canada må forstå at deres personopplysninger kan sendes ut av EØS og Canada til USA og andre land for datasamling, lagring, forenklet administrasjon av kundeinformasjon, rapportering og intern bruk. Vi har implementert den EU-godkjente klausulen om formmodellen for å være i samsvar med EUs dataoverføringslover.
Informasjonskapsler og andre digitale markører
Vi innhenter automatisk informasjon gjennom bruken av informasjonskapsler og andre digitale markører. Informasjonskapsler og andre digitale markører er små datafiler som kan lagres på datamaskinens harddisk eller bygges inn i nettisidene våre slik at vi kan identifisere deg og spore besøket ditt på nettsiden. Når du for eksempel bestiller kontorplass bruker vi informasjonskapsler i utsjekkingsprosessen for å holde styr på bestillingen din mens du beveger deg gjennom hvert steg av bestillingsprosessen. Vi kan bruke tjenestene til tredjeparter til å innhente og behandle personopplysninger gjennom bruk av informasjonskapsler og andre digitale markører på vegne av oss. Du kan deaktivere informasjonskapsler på datamaskinen din ved å endre innstillingene i menyen for preferanser eller alternativer i nettleseren din. Hvis du velger å deaktivere informasjonskapsler kan du ikke være i stand til å få tilgang til visse deler av nettsiden.
Personvern for barn
Gruppen er forpliktet til å beskytte personvernet til barn og vi oppfordrer foreldre og verger til å ha en aktiv rolle i barnas nettaktiviteter og interesser. Gruppen vil ikke med viten samle inn opplysninger fra barn under 13 år og vi målretter ikke nettstedet mot barn under 13 år.
Dine valg og å melde seg ut
Tilgang til nøyaktighet av informasjon og andre rettigheter
Å holde opplysningene dine sikre
Der vi behandler personopplysninger for markedsføringsformål eller med ditt samtykke, behandler vi opplysningene inntil du ber oss om å stoppe og i en kort periode etter dette (for å gjøre det mulig for oss å implementere dine forespørsler). Vi vil også beholde en kopi av at du ikke har bedt oss om å ikke sende deg direkte markedsføring eller til å behandle dataene dine på ubestemt tid slik at vi kan respektere din fremtidige forespørsel. Der vi behandler personopplysninger i forbindelse med å utføre en kontrakt eller tjeneste, eller for en konkurranse, beholder vi opplysningene i seks år (bortsett fra økonomiske opplysninger som vi beholder i ti år) fra din siste handling hos oss.
Bedriftoverføringer
Bettingelser og vilkår
Kontor Fredrikstad
Kobberslagerstredet 5
1671 Kråkerøy
Kontor Halden
B.R.A veien 4
1757 Halden